Związek Cyfrowa Polska, który reprezentuje polską branże cyfrową i nowoczesnych technologii, uważa, że konieczne jest opracowanie kompleksowej strategii wdrożenia radia cyfrowego w Polsce. Miałaby ona wyznaczyć horyzonty czasowe i warunki graniczne, po których mogłoby nastąpić wyłączenie radia analogowego.
DAB+ zyskało nowe logo, które zostało zaprojektowane w celu skuteczniejszej promocji standardu na rynku europejskim i nie tylko. Polska jako kolejny kraj dołącza do rodziny posługującej się nowym logo.
W ciągu mijającego roku niemal dwukrotnie wzrosła sprzedaż radioodbiorników cyfrowych w Polsce. Jednak część z zakupionego przez Polaków sprzętu, choć teoretycznie jest cyfrowa, to w praktyce nie pozwala na odbiór sygnału radiowego w technologii DAB+, w której nadają nadawcy.
Najwyższa Izba Kontroli wzięła pod lupę cyfryzację radia. Izba stwierdziła, że cyfryzację radia rozpoczęto bez kompleksowej strategii. NIK pokontrolnie wnioskuje do Prezesa Rady Ministrów o pilne podjęcie, wraz z KRRiT, prac nad przygotowaniem i przyjęciem narodowej strategii cyfryzacji radia w Polsce.
30 kwietnie br. Polskie Radio rozpoczęło cyfrowe nadawanie w Bydgoszczy i Toruniu. W ten sposób łączny zasięg emisji DAB+ w Polsce obejmuje 31. proc. terytorium oraz 53,8 proc. populacji kraju.
Dziesięć nowych nadajników i sześć kolejnych miast zostało objętych technologią DAB+. Od początku kwietnia br. cyfrowe radio zwiększyło swój zasięg o Białystok, Koszalin, Lublin, Olsztyn, Rzeszów i Zieloną Górę.
Z początkiem października br. Polskie Radio rozpoczęło cyfrowe nadawanie w aglomeracjach łódzkiej i opolskiej. Obecnie łączny zasięg emisji DAB+ w Polsce obejmuje 27,5 tys. km2 (8,8%) terytorium oraz 9,7 mln (25,4%) populacji kraju. Dalsze poszerzenie zasięgu zaplanowane jest na styczeń 2015 r.
W październiku br. w kolejnych sześciu miastach nastąpi cyfryzacja Polskiego Radia. Dzięki temu do końca roku ponad 30 proc. Polaków będzie mogło korzystać z nowej formy odbioru. Równocześnie z poszerzeniem zasięgu ma ruszyć nowa stacja dla dzieci i rodziców, a na początku przyszłego roku lub nieco później dla seniorów.
Od początku sierpnia br. Polskie Radio rozpoczęło cyfrowe nadawanie w kolejnych, po warszawskiej i śląskiej, aglomeracjach: wrocławskiej i szczecińskiej.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.