31.01.25, 07:00

80. rocznica wyzwolenia Auschwitz w TVP: ponad 1,1 mln widzów. Sygnał TVP w wielu stacjach na całym świecie

Logo TVP, fot.: materiały prasowe

Nadawana w Telewizji Polskiej transmisja z obchodów 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz oraz wszystkie relacje z nią związane cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z 27 stycznia 2025 r. w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób.

Największą oglądalnością cieszył się program nadawany w godzinach 16:00-18:30, kiedy to transmisję z Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia oglądało łącznie 1,16 mln osób. Dało to wymienionym stacjom łącznie 12,4 proc. udziału w paśmie (dane: Nielsen Audience Measurement, AMR, COV, SHR% 4+; TVP VOD).

Poświęcony wyzwoleniu Auschwitz główny program informacyjny Telewizji Polskiej „19:30” zobaczyło tego dnia 1,94 mln osób (łącznie w TVP1, TVP Info i TVP Polonia), co dało audycji 15,9 proc. udziału w paśmie. Było to najchętniej oglądane wydanie „19:30” w styczniu 2025 r.

Relacje z 80. rocznicy wyzwolenia Auschwitz można było też oglądać w serwisie streamingowym Telewizji Polskiej TVP VOD – odtworzono je tam 16 tysięcy razy.

Sygnał wyprodukowany przez Telewizję Polską był ponadto dostępny na profilu Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w serwisie YouTube. Od 27 stycznia 2025 r. odnotowano tu łącznie ponad 159 tysięcy wyświetleń, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem rocznicowych transmisji Muzeum w omawianym kanale.

Sygnał TVP w stacjach na całym świecie

Z sygnału Telewizji Polskiej skorzystały stacje telewizyjne z całego świata, m.in.: BFM TV (Francja), Canal 13 (Argentyna), CNN (Brazylia, Czechy, Grecja, Indie, Portugalia, Turcja), Deutsche Welle (Niemcy), M6 (Francja), OE24 i ORF (Austria), Sky News (Australia), Telemadrid (Hiszpania), Televisa (Meksyk) i ZDF (Niemcy), ale też nadawcy z takich krajów, jak Australia, Chiny, Jamajka, Japonia, Kenia, Nowa Zelandia, Tajwan czy Wenezuela.

Wydarzenie obsługiwało ponad 700 dziennikarzy. Wnioski o akredytacje spłynęły z 48 krajów świata. Przy obchodach pracowali, m.in. dziennikarze Telewizji Polskiej: Michał Broniatowski, Aaron Dahmen, Joanna Dunikowska-Paź, Agata Konarska, Witold Tabaka, Marek Zając i Maciej Zakrocki. „19:30” z centrum wydarzeń prowadzili tego dnia dziennikarz TVP Marek Czyż oraz Katarzyna Madera z BBC.

Komentarze

Powiązane

19.03.25, 10:17
| TV / VOD » badania rynku
Ponad 400 tys. widzów Kwartetu dla czterech aktorów. TVP2 liderem poniedziałku
W poniedziałek, 17 marca br., grupa TVP osiągnęła najwyższy udział wśród nadawców: łączny udział dobowy TVP wyniósł tego dnia 21,9 proc. (dane: Nielsen Media).
19.03.25, 06:00
| TV / VOD » badania rynku
Kuchenne rewolucje pozostaje hitem TVN. Trzeci odcinek formatu obejrzało ponad 1,1 mln widzów
27 lutego br. na antenie TVN zadebiutował jubileuszowy, 30. sezon programu "Kuchenne rewolucje" z Magdą Gessler. Program emitowany jest w nowym paśmie - o godz. 20:50.
18.03.25, 13:53
| TV / VOD » badania rynku
Must Be The Music. Rośnie widownia formatu
Drugi odcinek muzycznego formatu „Must Be The Music” (Polsat) był liderem w swoim paśmie emisji oraz odnotował jeszcze lepsze wyniki oglądalności niż jego premierowa odsłona.
18.03.25, 12:37
| TV / VOD » informacje
#PerłyArchiwów. Podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP wprowadza nowy format
Poświęcony polskiemu kinu podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP poszerza zakres tematyczny i wprowadza nowy format „#PerłyArchiwów”, który ma twórczo wykorzystywać archiwalne materiały audiowizualne Telewizji Polskiej. Gospodarzem programu jest historyk młodego pokolenia Michał Przeperski.
18.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
The Voice Kids i Sanatorium miłości hitami TVP
W sobotę, 15 marca br. kolejny odcinek 8. edycji show TVP2 „The Voice Kids” obejrzało w momencie najwyższej oglądalności ponad 1,7 mln widzów, a program z udziałem seniorów „Sanatorium miłości” – prawie 1,7 mln osób. Popularnością wśród widzów cieszyły się też inne propozycje TVP.
17.03.25, 07:00
| TV / VOD » badania rynku
Talk-show Kuby Wojewódzkiego zyskał widzów w nowym paśmie
Pod koniec lutego br. na antenę TVN powrócił Kuba Wojewódzki z nowym sezonem swojego autorskiego talk-show. Tym razem w nowym paśmie – o godz. 20:50. O nowej porze tytuł zyskał blisko 100 tys. nowych widzów.
14.03.25, 16:15
| TV / VOD » informacje
Golden Media Polska zmienia logotyp
Golden Media Polska, producent programów telewizyjnych, po 13 latach zmienia logotyp. Celem jest odświeżenie wizerunku firmy oraz podkreślenie jej otwartości i innowacyjności. 
14.03.25, 13:30
| TV / VOD » informacje
Postaw na milion świętuje 15 lat na antenie i start 30. sezonu
W piątek, 14 marca 2025 r. o godz. 20:45 na antenie TVP2 zadebiutuje 30. sezon teleturnieju „Postaw na milion”. Program po raz pierwszy wyemitowano 5 marca 2011 r., a jego gospodarzem od początku pozostaje Łukasz Nowicki.
13.03.25, 19:45
| TV / VOD » seriale
Porządny człowiek. Pierwszy teaser i zdjęcia z planu nowego thrillera HBO
"Porządny człowiek" to nowa polska produkcja HBO Original – pełen napięcia thriller psychologiczny, który wkrótce zadebiutuje na platformie. Sprawdź najnowszy teaser i zobacz zdjęcia prosto z planu!
13.03.25, 18:15
| TV / VOD » informacje |
Polsat wkracza na Spotify. Pierwsza kampania stacji promująca Must Be The Music
Polsat, przy wsparciu polskiego oddziału Aleph, zrealizował kampanię na Spotify promującą powrót programu „Must Be The Music” po dziewięciu latach przerwy. To pierwsze wykorzystanie tej platformy muzycznej przez stację w celach reklamowych.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.