02.02.25, 16:00
Grupa Muszkieterów zanotowała w 2024 r. prawie 11 mld zł obrotu
W 2024 r. Grupa Muszkieterów osiągnęła łączny obrót w wysokości 10,93 mld zł w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, notując wzrost o 6,3 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. To wynik znacząco wyższy niż średni wzrost rynków, na których Grupa jest obecna.
Bricomarché zanotowało rekordowy rok obrotowy, zarówno nominalnie, jak i pod kątem progresji rok do roku. Sieć osiągnęła progresję sprzedaży o ponad 13 proc., wynik znacząco wyższy od dynamiki całego rynku DIY. Było to możliwe dzięki rozwojowi sieci – w 2024 r. Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów, co stanowi najlepszy wynik w historii marki. W 2025 r. sieć planuje uruchomienie 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów w Polsce.
Bricomarché inwestowało w rozwój technologiczny. W czerwcu 2024 r. sieć zakończyła największe w swojej historii wdrożenie cyfrowe, implementując nowoczesny system ERP. Inwestycja o wartości kilkudziesięciu milionów złotych objęła wdrożenie systemu zarówno w centrali zakupowej, jak i w magazynach budowlanych. System w 2025 r. będzie wdrażany w punktach sprzedaży prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców. Transformacja ma na celu usprawnienie procesów operacyjnych i poprawę obsługi klientów.
W sierpniu 2024 r. miały miejsce istotne zmiany w zarządzie Bricomarché w Polsce. Nowym prezesem sieci został Marek Sawa, który zastąpił Jacka Paszke. Marek Sawa, związany z Grupą Muszkieterów od 2008 r., jest właścicielem sklepów Bricomarché w Lubaniu, Głogowie i Lubinie. Jako Prezes jest odpowiedzialny za realizację strategii rozwoju sieci na terenie całej Polski.
INTERMARCHÉ na rynku spożywczym
Sieć Intermarché zakończyła 2024 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 2,5 proc. na stałej powierzchni, przy mocno wyhamowującym rynku, zarówno ilościowo, jak i pod kątem dynamiki inflacji. Sieć rozpoczyna zapowiadany powrót do ekspansji: w ubiegłym roku Intermarché otworzyło cztery nowe sklepy, a w 2025 r. planuje k.. 15 nowych otwarć.
Wraz z Auchan Polska, sieć rozpoczęła długoterminowy sojusz zakupowy. Obie marki stworzyły wspólną jednostkę prawną, która reprezentuje je w rozmowach z dostawcami, zarówno krajowymi, jak i międzynarodowymi. Celem współpracy jest optymalizacja zakupów oraz wzmocnienie relacji z dostawcami.
Sieć kontynuowała modernizację sklepów, wprowadzając koncept Power w 12 kolejnych placówkach. Obecnie 41 sklepów działa w tym modelu, a kilkanaście wdrożyło jego elementy. Sklepy po remoncie odnotowały wzrost obrotów średnio o 25 proc., a także wzrost liczby klientów i wartości koszyka. Intermarché planuje przebudowę wszystkich supermarketów do 2027 r., a prace w kolejnych sklepach trwają. Najbliższe reotwarcia po modernizacji będą miały miejsce w Knurowie, Bytomiu, Turku i Gryfinie.
W sklepach instalowano kolejne kasy samoobsługowe – obecnie znajdują się już w 113 placówkach na terenie Polski. Wdrożono nową platformę cyfrową, która wspiera procesy lojalnościowe oraz rozwój e-commerce. Stacje paliw Intermarché zakończyły migrację na nowy system informatyczny, który zintegrowany jest z systemem sklepów.
Realizowano intensywne działania marketingowe, w tym nową odsłonę programu lojalnościowego „Moje Intermarché” od sierpnia 2024 r. W październiku ruszyła kampania „Wszystko czego dziś chcę”, promująca asortyment, konkurencyjne ceny i świeże produkty.
Z końcem 2024 roku, w Zarządzie sieci Intermarché w Polsce nastąpiły kluczowe zmiany. Stanowisko Prezesa objął Adrian Podziemski, związany z Grupą Muszkieterów od 2012 roku, właściciel trzech supermarketów Intermarché: dwóch w Piekarach Śląskich oraz w Rudzie Śląskiej. W swojej nowej roli nadzoruje działalność spółki SCA PR Polska, odpowiedzialnej za strategię handlową Intermarché w Polsce oraz SCA Petrole, zarządzającej dystrybucją paliw na ponad 70 stacjach przy supermarketach sieci. Do Adriana Podziemskiego dołączyło czterech właścicieli sklepów Intermarché: Grzegorz Gruca, Piotr Płażalski, Paweł Czerwiński oraz Dominik Majchrzak, którzy wspólnie tworzą nowy Zarząd.
Grupa Muszkieterów rośnie
W ciągu ubiegłego roku do Grupy dołączyło 27 nowych przedsiębiorców, którzy po ukończeniu specjalistycznych szkoleń oraz uzyskaniu niezbędnych zgód, już objęli sklepy lub wkrótce je otworzą.
Nie tylko rozwój sieci handlowych jest priorytetem Grupy Muszkieterów. Zrzeszenie niezależnych polskich przedsiębiorców konsekwentnie angażuje się w działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. W 2024 r. zainstalowano panele fotowoltaiczne na dachu biurowca w Swadzimiu, a także zaplanowano ich montaż na dachu nowego magazynu Intermarché na Śląsku oraz magazynu w Swadzimiu. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie modernizacji oświetlenia w ponad 330 sklepach.
W 2024 r. Grupa Muszkieterów zainwestowała w elektromobilność, nawiązując współpracę z sześcioma dostawcami usług ładowania pojazdów elektrycznych. W najbliższej przyszłości współpraca ta ma doprowadzić do powstania sieci ładowarek.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze