05.06.18, 08:00
Krzysztof Czeczot: Naszym największym wyzwaniem jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców
Rozmowa z Krzysztofem Czeczotem, pomysłodawcą i producentem największego słuchowiska na świcie "Biblia Audio superprodukcja".
Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na Biblię Audio Kids? To naturalna kontynuacja Biblii Audio?
Krzysztof Czeczot: Tak. Już rok temu wypuściliśmy pierwszą taką próbę, tj. Księgę Hioba, gdzie narratorami były dzieci. Ta propozycja świetnie się przyjęła, więc postanowiliśmy kontynuować ten cykl. Póki co powstają dwie płyty, a cała seria będzie liczyć ich 10.
KW: Czy w epoce multimediów można zainteresować młodych słuchaczy ambitnymi treściami?
KC: Oczywiście, że tak! Należy zaznaczyć, że nasza produkcja „dla dorosłych”, czyli Biblia Audio, została świetnie przyjęta również przez dzieci i młodzież. Mamy nadzieję, że Biblia Audio Kids jeszcze mocniej wpłynie na wyobraźnię młodego słuchacza. To dlatego postawiliśmy na młodszych lektorów oraz nowe warstwy muzyczne i dźwiękowe.
KW: Treści skierowane do najmłodszych i dotyczące religii to rzadkość. Mimo wyspecjalizowanych mediów chrześcijańskich w Polsce rzadko takie produkcje są nadawane, a jeszcze rzadziej odnoszą sukces. Skąd wynika ten problem – tylko z braku pieniędzy na tego typu produkcje, czy jednak geneza problemu leży zupełnie gdzie indziej?
KC: Nie sądzę, by istniała jednoznaczna odpowiedź na pytanie, dlaczego takie produkcje nie cieszą się popularnością. Być może problem wynika z niezbyt trafnego wyboru metody komunikacji z młodym widzem i słuchaczem.
KW: Powróćmy do tematu Biblii Audio Kids. Jakie jest największe wyzwanie przy realizacji tego projektu?
KC: Największym wyzwaniem dla nas jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Stąd głównie skupiamy się na sprawach merytorycznych – czyli jakie fragmenty Biblii wybrać, aby były one interesujące dla młodej osoby. Dobór głosów dziecięcych, zmieniona oprawa graficzna, a także promocja naszego wydawnictwa to oczywiście kwestie, które również są dla nas istotne.
KW: Przytaczane fragmenty Pisma Świętego mają być uzupełniane o teologiczne komentarze, które mają ułatwiać rodzicom rozmowy o Biblii z dziećmi. Nasuwa się pytanie – czy rodzice w ogóle potrafią rozmawiać z dziećmi o religii? W jaki sposób Biblia Audio Kids będzie ułatwiać te rozmowy?
KC: Komentarze Piotra Kosiaka, teologa i biblisty, to przede wszystkim łatwe w odbiorze wytłumaczenie danego fragmentu. Staramy się, by były one jak najbardziej autentyczne, życiowe – to pomoże rodzicom rozpocząć z dziećmi rozmowy o religii. Sam Piotr jest ojcem czterech dziewcząt, także naprawdę wie, jak trafić do młodych słuchaczy.
KW: Jak wygląda produkcja Biblii Audio Kids od kuchni?
KC: Produkcja Biblii Audio Kids to dosyć rozbudowane działanie, bo oprócz płyt CD, które powstają w studio OSORNO, tworzymy serię 13 odcinków filmu promocyjnego. Wideo umieścimy na naszych kanałach na Facebooku i na YouTubie. W każdym odcinku trwającym kilka minut widzowie dowiedzą się, o co chodziło w danym fragmencie Biblii.
Zespół pracujący nad projektem składa się w sumie z kilkunastu osób. Eksperci to cztery fantastyczne dziewczynki: Lenka Omelaniuk, Basia Gural, Zosia i Helenka Wołyniec; oraz jeden chłopiec – Franio Ferenc-Dominik. To nasze gwiazdy. Nad wszystkim czuwa Piotr Kosiak.
Projekt potrwa do końca tego roku i mam nadzieję, że będziemy mogli go kontynuować w kolejnym.
KW: Żyjemy w dość powierzchownych czasach. Bez wątpienia takie projekty jak Wasze mogą przyczynić się do rozwoju czytelnictwa w Polsce…
KC: Mamy nadzieję, rozwój czytelnictwa (a co za tym idzie – kultury) jest niezwykle ważny dla każdego społeczeństwa.
KW: Dżentelmeni podobno o pieniądzach nie rozmawiają, ale że projekt jest ambitny, to nie sposób zapytać o stronę finansową przedsięwzięcia. To zapewne bardzo kosztowna produkcja…
KC: Nasz projekt wszedł w kolejną fazę rozwoju, w której udaje nam się go finansować tylko i wyłącznie ze sprzedaży naszych nośników. „Koło zamachowe”, które uruchomiliśmy kilka lat temu, jest na tyle rozpędzone, że jesteśmy w stanie utrzymać i rozwijać projekt. A to jest dla nas najważniejsze – stale się rozwijać.
KW: Po takich dużych przedsięwzięciach i dobrze ocenianych – również przez media komercyjne – nie sposób nie zapytać o dalsze plany…
KC: Planujemy stworzyć trzy wersje językowe Biblii Audio: hiszpańską, włoską i angielską. Produkcję hiszpańską już rozpoczęliśmy.
KW: Dziękuję za rozmowę.
Krzysztof Czeczot
Aktor, autor dramatów, producent słuchowisk, wykładowca PWSFTviT w Łodzi oraz Akademii Teatralnej w Warszawie. Ukończył Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi, występował na deskach polskich teatrów, grał w takich filmach, jak: "Gotowi na wszystko. Exterminator", "Pitbull. Nowe porządki", "Król życia". Od 2013 r. prowadzi firmę producencką OSORNO, jest też pomysłodawcą i producentem największego słuchowiska na świecie: Biblia Audio superprodukcja.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze