15.09.05, 19:19

Bartek Mocarski dla mediaFM.net

Zdecydowanie podoba mi się CHR - mówi dla mediaFM.net Bartek Mocarski.

Andrzej Gozdek: Każdy mały chłopiec ma plany co do swojej przyszłości. Jedni chcą być strażakiem inni policjantem, a jeszcze inni kierowcą ciężarówki. W Twoim przypadku wiedziałeś, że będziesz pracował w radiu?
Bartek Mocarski: Niewątpliwie miałem takie przeczucia. Jako mały chłopiec bardzo często bawiłem się w radio. Zapraszałem do domu swoich kolegów, razem prowadziliśmy programy, wykorzystując do tego celu magnetofon marki Kasprzak i jego antenę, która była naszym mikrofonem. Byłem notorycznym słuchaczem wszelkich list przebojów, programów rozrywkowych, miałem swoich idoli, swoje ulubione stacje radiowe i moim największym marzeniem było dostać się do radia. W żadnym innym miejscu nie chciałem tak bardzo pracować jak w radiu. Radio zawsze było dla mnie najciekawszym medium. Jego enigmatyczny charakter, ta swego rodzaju niedostępność, ciekawość tego jak wyglądają osoby w nim pracujące zawsze mnie niesamowicie fascynowały. Poza tym kochałem i kocham muzykę i chociażby, dlatego miałem takie pragnienie. Wiedziałem, że w radiu nie będę miał żadnych trudności w dostępie do swoich ulubionych artystów.

A.G.: Z tego, co dobrze pamiętam Twoją pierwsza stacją było Radio Łomża?
B. M.: Jeżeli miałbym być dokładny, to musiałbym powiedzieć, że moją pierwszą stacją było Radio BAB w Łomży. Jednak tak prawdę powiedziawszy w BAB miałem tylko niewielki epizod. Radio Łomża było moją pierwszą rozgłośnią, która wywarła na mnie ogromny wpływ. Tam stawiałem pierwsze kroki, miałem okazję zobaczyć jak wygląda radio od kuchni i sprawdzić swoje umiejętności, przekonać się czy praca w radiu jest moim przeznaczeniem. Rozwijałem się w zaskakująco szybkim tempie, a moja chęć do pracy w tym medium z dnia na dzień była coraz większa. Byłem w o tyle dobrej sytuacji, że szef Radia Łomża troskliwie się mną zaopiekował, dał mi duże pole do popisu, a tym samym duże możliwości rozwoju.

A.G.: Jak trafiłeś do Radia WAWa?
B. M.: Otrzymanie pracy w Radiu WAWa było dla mnie sporym zaskoczeniem. Czasami mam dosyć sceptyczne usposobienie w sytuacji, kiedy dążę do zrealizowania jakiegoś dużego marzenia. Na znalezieniu się w gronie pracowników Radia WAWa bardzo mi wówczas zależało. Pragnąłem skonfrontować swoje umiejętności w dużym, profesjonalnym radiu. Właściwie nie sądziłem, że uda mi się dostać do stacji mającej wymiar ponadregionalny. Ale moje demo na tyle przekonało dyrektora programowego WAWy, że szybko stałem się jej pełnoprawnym pracownikiem. Praca z bardzo doświadczonymi ludźmi sprawiała mi naprawdę dużą frajdę. Podobało mi się, że od samego początku byłem skrupulatnie oceniany, że były osoby, którym naprawdę zależało na tym, bym szedł w odpowiednim kierunku, bym stawał się coraz bardziej wartościowym prezenterem. Do tej pory jestem im za to bardzo wdzięczny.

A.G.: Po odejściu z Radia WAWa przeszedłeś do Eski Warszawa. To był dla Ciebie szok?
B.M.: Eska zawsze mi imponowała swoim niesamowitym profesjonalizmem, nowatorstwem i dynamiką rozwoju. Wobec tego nie ukrywam, że bardzo chciałem zdobywać w niej doświadczenie. Niewątpliwie byłem mile zaskoczony, kiedy okazało się, że jest mną zainteresowana, że chce mnie widzieć w gronie swoich pracowników. A ponieważ bardzo chciałem wówczas sprawdzić się w innym formacie niż miała WAWa, to tym bardziej byłem zadowolony z takiego obrotu sprawy. Wiedziałem, że mój styl prowadzenia programów jest zgodny z formatem Eski, tak więc za każdym razem kiedy siadałem za konsoletą czułem się jak ryba w wodzie. Eska zadziwiła mnie niesamowicie dużą fachowością w realizacji programu, w kreowaniu antenowego wizerunku, w zdobywaniu kontaktów z ludźmi mającymi wpływ na całokształt stacji. Poza tym w żadnej innej rozgłośni nie spotkałem się z tak dużym luzem, spontanicznością i przyjaznym usposobieniem ze strony szefostwa, czy też pracowników.

A.G.: Czym różni się „dj-owanie” w stacji totalnie regionalnej a czym w stacji ponadregionalnej?
B.M.: Stacja ponadregionalna ma przede wszystkim mniejsze możliwości w akcentowaniu lokalności. Ciężko jest skupiać się np. tylko na Warszawie w sytuacji, kiedy stacji słuchają również mieszkańcy innych miast. W takim przypadku nie jest proste prezentowanie prognozy pogody, trafficów, czy też podawanie częstotliwości itp., chociaż prezenterom np. Radia WAWa ta sztuka zwykle się udaje.

A.G.: Lepszy jest format CHR czy jednak AC?
B.M.: Zdecydowanie bardziej podoba mi się CHR. Przede wszystkim ze względu na swą permanentną świeżość, na niesamowity dynamizm. CHR pozwala na większą spontaniczność. To format, który praktycznie nie ma prawa się znudzić, bo komu nudzą się nowości. AC z kolei jest formatem, który znakomicie sprawdza się w starszej grupie odbiorców niż CHR. Też ma swój urok, ale nie jest już tak dynamiczny i dosyć często pogrąża się w stagnacji, szczególnie wtedy kiedy nie jest odpowiednio realizowany...

A.G.: Czy stacje radiowe w Polsce powinny zmierzać w tym samym kierunku, co stacje np. w Niemczech?
B.M.: Ciężko jest mi się wypowiadać na ten temat, bo nie uważam się za eksperta w zakresie prognozowania przyszłości stacji radiowych i udzielania rad. Jednak myślę, że polskie stacje już od kilku lat zmierzają w tym kierunku co stacje niemieckie. A wszystko za sprawą rosnącej w zaskakująco szybkim tempie konkurencji. Zaczynają charakteryzować się coraz większym profesjonalizmem, swobodą, coraz lepiej kreują swoje marki, mają coraz większą wprawę w docieraniu do docelowej grupy odbiorców. W Polsce brakuje mi tylko dobrze zaprogramowanego radia z muzyką techno/dance. Chyba nadal jeszcze istnieje przekonanie, że polski rynek nie jest przygotowany na pojawienie się takiego profilu. Co prawda niektóre stacje zdecydowały się go wprowadzić, ale myślę, że w dalszym ciągu nie ma na niego tak dużego popytu jak za naszą zachodnią granicą. Zdaję mi się, że to chyba nadal jeszcze kwestia naszej mentalności, naszych, nieco lepszych od Niemców, gustów muzycznych. Ale wystarczy spojrzeć na aktualne listy hitów i na te sprzed kilku lat, by stwierdzić, że sytuacja z roku na rok diametralnie się zmienia.

A.G.: Jesteś dosyć młodą osoba z dość dużym doświadczeniem. Masz jakieś plany, co do dalszej radiowej drogi?
B.M.: Planów mam dużo, ale to czy one zostaną ziszczone z pewnością w dużej mierze zależy nie tylko od moich umiejętności i doświadczenia, ale także od szczęścia.

Komentarze

Powiązane

16.03.25, 11:55
| radio / audio » informacje
Śledź. Interaktywny serial kryminalny w Radiu Kraków
5 marca br., na antenie Radia Kraków, odbyła się premiera pierwszego odcinka interaktywnego serialu kryminalnego „Śledź”. Projekt to nowatorskie podejście do opowiadania historii, gdyż akcja serialu ewoluuje wraz z zaangażowaniem słuchaczy. 
15.03.25, 22:19
| radio / audio » informacje
Dla Ciebie mógłbym zrobić wszystko. Koncert Radia Nowy Świat z okazji Dnia Patronów
16 kwietnia br. minie pięć lat, kiedy uruchomiona została zbiórka na Patronite, której celem było powołanie do życia Radia Nowy Świat. I właśnie tego dnia co roku, stacja dziękuje swoim Patronom za ich wielkie serca i wiarę, że ten projekt miał prawo odnieść sukces.
15.03.25, 08:00
| radio / audio » informacje
Sekretne życie ZOO i Miś i Smok – Strażnicy Bajek w podcastowej ofercie Polskiego Radia Dzieciom
Polskie Radio Dzieciom przygotowało wiosenną serię podcastów. 11 marca br. premierę miała seria "Sekretne życie ZOO" powstała we współpracy z Warszawskim Ogrodem Zoologicznym. Z kolei od 10 marca najmłodsi słuchacze mogą śledzić przygody bohaterów podcastu "Miś i Smok – Strażnicy Bajek".
13.03.25, 10:45
| radio / audio » ludzie
Agata Kondzińska gospodynią Gościa Jedynki
Do zespołu Programu 1 Polskiego Radia dołączyła dziennikarka polityczna Agata Kondzińska. Będzie prowadziła popołudniowe wywiady w ramach audycji „Gość Jedynki” we wtorki, środy i czwartki.
13.03.25, 06:00
| radio / audio » ludzie
Konrad Traczyk przechodzi z Eski do Meloradia
Konrad Traczyk w kwietniu br. dołączy do redakcji Meloradia. Prezenter będzie gospodarzem weekendowych pasm rozgłośni.
12.03.25, 17:30
| radio / audio » informacje
Jarema Jamrożek i Przemek Ofiara autorami Sportowego Alfabetu w Esce ROCK
Na antenie Radia Eska Rock pojawił się nowy cotygodniowy magazyn – „Sportowy Alfabet”, który jest prowadzony przez Jaremę Jamrożka i Przemka Ofiarę.
11.03.25, 10:00
| radio / audio » badania rynku
RMF FM liderem. Jedynka i TOK FM z dużymi spadkami
Radio RMF FM utrzymuje pozycję lidera - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 grudnia 2024 r. do 28 lutego 2025 r. (regionalne stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
10.03.25, 15:10
| radio / audio » informacje
24 koncerty z cyklu Jazz Po Polsku na antenie Radia Nowy Świat
8 marca br. na antenie Radia Nowy Świat rozpoczęła się emisja retransmisji koncertów zarejestrowanych w ramach cyklu JAZZ PO POLSKU „Warsaw Live Sessions”. Występy polskich zespołów jak i gości zza granicy zostały nagrane z udziałem publiczności w klubie JASSMINE.
10.03.25, 06:00
| radio / audio » informacje
Historia dla dorosłych. Program RMF FM powraca jako podcast
Po trzech latach przerwy, powraca „Historia dla dorosłych” do oferty RMF FM. Tym razem pojawi się jednak w nowej odsłonie: podcastu z wersją wideo.
09.03.25, 23:00
| radio / audio » informacje | kultura » książki
Superprodukcja Audioteki i Wydawnictwa SQN ‒ „Grom. Wojna runów”
12 lutego br. premierę miała pierwsza wspólna superprodukcja Audioteki oraz Wydawnictwa SQN ‒ „Grom. Wojna runów”. Ta wciągająca od samego początku historia, została zrealizowana na podstawie książki Marcina Mortki.
Subskrybuj RSS działu radio / audio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.